Obsah

Trať z Příbrami do Prahy od února součástí Pražské integrované dopravy

Typ: ostatní | náš tip
Trať z Příbrami do Prahy od února součástí Pražské integrované dopravy

Rychlíkem do Berouna, Rakovníka nebo Příbrami na jízdenku Pražské integrované dopravy. Cestující od února ušetří

 

 

 

1. února 2018 – Až o třetinu se zlevní lidem cestování na dalších železničních linkách ve Středočeském kraji. Od 4. února 2018 bude možné nově cestovat na Berounsku, Příbramsku, Hořovicku i Rakovnicku vlaky Českých drah také na jízdenky Pražské integrované dopravy. Do systému se zapojí kromě osobních vlaků i rychlíky. Ve vlacích bude možné využívat jak předplatní kupony Pražské integrované dopravy, tak nově i jízdenky PID pro jednotlivou jízdu. Nejvíc ušetří ti, kteří dojíždí pravidelně.

 

Rychlíkem na jízdenky PID až do Rakovníka, Kařezu nebo Příbrami

 

Největší novinkou bude od 4. února možnost cestovat do těchto nových oblastí Středočeského kraje na jízdné Pražské integrované dopravy všemi rychlíky. Týká se to těchto linek:

            

  • R16 (Praha – Beroun – Zdice – Hořovice – Kařez)
  • R24 (Praha – Kladno – Stochov – Lužná u Rakovníka – Rakovník)

V úseku Praha – Kladno jízdné PID v rychlících již platí, nově se od 4. 2. 2018 připojuje na této lince do systému PID úsek Kladno – Rakovník).

  • R26 (Praha – Beroun – Zdice – Lochovice – Příbram)

                  

„Intenzivně jsme jednali s Českými drahami, abychom systém Pražské integrované dopravy rozšířili do rychlíků i v dalších částech Středočeského kraje. Železnice je nepostradatelná v rychlém dojíždění do Prahy pro desetitisíce lidí každý den,“ zdůrazňuje radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl. „Jen z Berouna a jeho bezprostředního okolí jezdí do Prahy každý den několik tisíc lidí. Pokud jste chtěli jet vlakem na jízdenku PID do Prahy, mohli jste doteď využít jen pomalejší osobní vlaky. Proto rozšiřujeme nabídku i o 19 rychlíků, které z Berouna do Prahy v pracovní dny jezdí. A stejně tak se zlepší cestování rychlíky v Příbrami, Jincích, ve Zdicích, Hořovicích, Kařezu, Rakovníku nebo třeba ve Stochově a Novém Strašecí.“

                                            

Cestující ušetří

 

Příklad: Jak ušetřit s časovým kuponem PID

 

Za měsíční traťovou jízdenku ČD na trase Hořovice – Praha-Smíchov zaplatí cestující starší 15 let dnes 2520 Kč, resp. 1890 Kč, pokud cestuje na traťovou jízdenku se slevou IN25. Pokud nově využije měsíční časový kupon PID pro Prahu plus šest pásem, vyjde ho měsíc cestování na 1900 Kč, a  to včetně možnosti cestovat MHD po Praze. Pokud nevyužívá městskou dopravu, měsíc dojíždění z Hořovic na Smíchov ho bude stát jen 1560 Kč. Ještě víc lze ušetřit při pořízení čtvrtletních kuponů PID pro šest pásem, konkrétně na trase Praha-Smíchov – Hořovice je pak úspora až 3060 Kč.

 

„Kromě toho, že je cesta rychlíkem do Prahy mnohem pohodlnější než autem nebo autobusem, bude také pro řadu cestujících nově levnější,“ doplnil ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka. „Především ve srovnání s klasickými traťovými jízdenkami ČD budou lidé počítat úspory ve stokorunách měsíčně. Navíc na jednu jízdenku dojedou do Prahy a dál na ni mohou přestoupit na tramvaje, metro nebo autobusy. Bude to mnohem pohodlnější.“

Dojíždění vlakem v rámci systému PID (cestující starší 15 let)

Tabulka srovnává ceny traťových jízdenek ČD pro uvedené relace s cenami předplatních kuponů PID

 

                 Měsíční varianta                

Čtvrtletní varianta

 

ČD

  ČD s IN25

PID

ČD

  ČD s IN25

PID

Hořovice – Praha-Smíchov

2520 Kč

1890 Kč

1560 Kč

1900 Kč (vč. Prahy)

6660 Kč

4995 Kč

4200 Kč

5080 Kč (vč. Prahy)

Příbram – Praha-Smíchov

3080 Kč

2310 Kč

1780 Kč

2110 Kč (vč. Prahy)

8140 Kč

6105 Kč

4800 Kč

5680 Kč (vč. Prahy)

Zdice – Praha-Smíchov

2128 Kč

1596 Kč

1350 Kč

1680 Kč (vč. Prahy)

5624 Kč

4218 Kč

3600 Kč

4480 Kč (vč. Prahy)

Beroun – Praha-Smíchov

1792 Kč

1344 Kč

1130 Kč

1470 Kč (vč. Prahy)

4736 Kč

3552 Kč

3000 Kč

3880 Kč (vč. Prahy)

Hořovice – Beroun

1036 Kč

777 Kč

700 Kč

2738 Kč

2054 Kč

1800 Kč

Zdice – Beroun

616 Kč

462 Kč

460 Kč

1628 Kč

1221 Kč

1200 Kč

Příbram – Beroun

1792 Kč

1344 Kč

920 Kč

4736 Kč

3552 Kč

2400 Kč

Příbram – Jince

756 Kč

567 Kč

460 Kč

1998 Kč

1499 Kč

1200 Kč

Rakovník – Praha- 

Veleslavín

2716 Kč

2037 Kč

1780 Kč

2110 Kč (vč. Prahy)

7178 Kč

5384 Kč

4800 Kč

5680 Kč (vč. Prahy)

Rakovník – Kladno

1904 Kč

1428 Kč

1130 Kč

5032 Kč

3774 Kč

3000 Kč

 

Zapojení těchto rychlíků do systému Pražské integrované dopravy ulehčí i dnešním osobním vlakům, které jsou především ve špičkách velmi vytížené. „Předpokládáme, že řada cestujících využije nově rychlíky, a tím se uvolní kapacita v osobních vlacích pro další cestující. Vidíme to třeba v Benešově u Prahy, kde je možné rychlíky využívat na jízdné Pražské integrované dopravy od dubna 2017. Lidé si vždy velmi rychle najdou ten nejvýhodnější způsob cestování. Tímto opatřením nejenže přinášíme cestujícím další možnost, jak v rámci PID cestovat, ale zároveň jim tím šetříme čas i peníze za jízdné a ve výsledku nabízíme našim klientům větší komfort cestování. Proto nemám obavu, že by o to nebyl na Berounsku, Příbramsku nebo Rakovnicku zájem,“ dodává Petr Tomčík, ředitel organizace ROPID.

 

Nově také vlakem s jízdenkami PID pro jednotlivou jízdu

 

V integrovaných osobních vlacích i rychlících na Příbramsku, Hořovicku, Berounsku i Rakovnicku lze nově využívat také krátkodobé přestupní jízdenky PID pro jednotlivou jízdu. I ty jsou často výhodnější než klasické jízdné ve vlaku, zvlášť v situaci, kdy cestující nemá slevovou kartu ČD.

 

„Na řadě tratí Středočeského kraje už je možné jízdenky PID pro jednotlivou jízdu využívat, nově se přidá dalších sedm úseků,“ říká ředitel Regionálního obchodního centra ČD Jakub Goliáš. „Na všech zastávkách ale zatím nemáme žluté označovače jízdenek pro jednotlivou jízdu. Než jimi stanice a zastávky vybavíme, umožníme cestujícím nákup jednotlivých jízdenek PID a jejich označení přímo v pokladnách stanic Beroun, Hořovice, Jince, Kladno, Kladno město, Křivoklát, Příbram, Rakovník, Stochov a Zdice. Zákazník si sám zvolí datum a čas začátku platnosti jízdenky pro jednotlivou jízdu a pak už ji nemusí označovat.“

Cenové srovnání

                                      Jízdenky ČD pro jednu cestu a jízdenky PID pro jednotlivou jízdu                 

Trasa

ČD

obyčejná

ČD

Sleva IN25

PID

PID v případě, že má cestující kupon pro území hlavního města (např. roční za 3600 Kč nebo jiný)

Hořovice – Praha-Smíchov

90 Kč

68 Kč

62 Kč

46 Kč

Příbram – Praha-Smíchov

110 Kč

83 Kč

68 Kč

54 Kč

Zdice – Praha-Smíchov

76 Kč

57 Kč

54 Kč

40 Kč

Beroun – Praha-Smíchov

64 Kč

48 Kč

46 Kč

32 Kč

Hořovice – Beroun

37 Kč

28 Kč

24 Kč

---

Zdice – Beroun

22 Kč

17 Kč

18 Kč

---

Příbram – Beroun

64 Kč

48 Kč

32 Kč

---

Příbram – Jince

27 Kč

20 Kč

18 Kč

---

Rakovník – Praha-Veleslavín

97 Kč

73 Kč

68 Kč

54 Kč

Rakovník – Kladno

68 Kč

51 Kč

40 Kč

---

 

 

* Příklad: Jak ušetřit s jízdenkou PID pro jednotlivou jízdu

 

Cestujícím, kteří nedojíždí vlakem každý den, se vyplatí vyzkoušet jízdenky PID pro jednotlivou jízdu, úspora může být i více než 50 %. Například při cestě z pražského smíchovského nádraží do Berouna stojí obyčejné jízdné ČD 69 Kč, jednotlivá jízdenka PID vyjde na 46 Kč, a pokud má cestující Lítačku s kuponem pro Prahu (pásma P, 0, B), dokoupí si do vlaku už jen jízdenku PID za 32 Kč. Stejným vlakem může také nově jet například až do Kařezu za 68 Kč s jízdenkou PID (za 54 Kč, pokud máte na Lítačce roční kupon pro území hlavního města) namísto obvyklých 110 Kč, což je cena obyčejné jízdenky ČD.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výhoda i při cestování na Plzeňsko

 

Výhody nové integrace pod křídly Pražské integrované dopravy pocítí i zákazníci za hranicemi kraje. „Okruh využití jízdenek PID je ještě větší, ocení to lidé hlavně směrem na Plzeň. Nově na ně můžete dojet až do Kařezu, kde tarif Pražské integrované dopravy navazuje na systém Integrované dopravy Plzeňska. Jednotlivé i časové jízdenky PID mohou lidé nově použít tak, že si koupí například jízdenku PID z Berouna do Kařezu a z Kařezu dál využijí jízdné Integrované dopravy Plzeňska. I to je cesta, jak za vlak výrazně ušetřit,“ doplnil ředitel IDSK Pavel Procházka.

 

Na základě iniciativy Středočeského kraje a organizátorů dopravy se povedlo v uplynulém roce zapojit do systému jednotného jízdného všechny významné rychlíkové linky v regionu. Naposledy se mapa rychlých železničních spojení rozšířila v prosinci, kdy na ní přibyly přímé vlaky z Benešova, Kolína a Kutné Hory.

 

 

 

Nově integrované železniční úseky od 4. února 2018 – kompletní přehled

Trať

   Linka

                                                               Úsek

120

S50

nově v úseku Kamenné Žehrovice – Stochov – Lužná u Rakovníka – Rakovník

120

S51

Rakovník – Lužná u Rakovníka

162

S53

Rakovník – Lubná

161

S57

Rakovník – Rakovník západ

170, 200

S60

nově v úseku Králův Dvůr-Popovice – Zdice – Lochovice – Příbram

170

S70

nově v úseku Králův Dvůr-Popovice – Zdice – Hořovice – Kařez

174

S75

nově v úseku Beroun-Závodí – Zbečno – Křivoklát – Rakovník

172

S76

nově v úseku Vižina – Lochovice

                       Nově integrované rychlíkové linky

171, 170

R16

Praha – Beroun – Zdice – Hořovice – Kařez

120

R24

nově v úseku Kladno – Stochov – Lužná u Rakovníka – Rakovník

170, 173, 200

R26

Praha – Beroun – Zdice – Lochovice – Příbram

 

Kontakty pro média

 

Oldřich Buchetka

mluvčí IDSK

M.: 732 455 763

E.: buchetka.oldrich@idsk.cz

Filip Drápal

mluvčí ROPID

M.: 602 379 792

E.: drapal.filip@ropid.cz

Petr Šťáhlavský

mluvčí Českých drah

M.: 602 220 487

E.: press@cd.cz

 


Vytvořeno: 11. 2. 2018
Poslední aktualizace: 11. 2. 2018 08:51
Autor: Správce Webu